Ce-ti doresc eu tie, dulce Romanie


„Ce-ţi doresc eu ţie, dulce Românie,
Ţara mea de glorii, ţara mea de dor,

Sa dispara ura, ura dintre  oameni                                                                                                     Dulce Romanie, asta ti-o doresc!”

Atata ura cata am vazut in acest an la alegerile prezidentiale, nu mi-as fi inchipuit ca pot vedea.

Lasand la o parte pe cei implicati, pe care intr-un fel ii intelegi, avand in vedere miza uriasa, pe mine m-a frapat ura dintre oamenii de rand care indiferent de cine iesea presedinte nu aveau de castigat nici mai mult nici mai putin. Un episod petrecut la sat mi-a lasat un gust amar si in acelas timp mi-am pus multe semne de intrebare.In ritmul asta unde vom ajunge?

In satul Luncanii de Jos din Judetul Timis, un satuc aflat in varf de munte, pregatiri multe si orgolii mari pe 6 decembrie. Seara la ora 9 cand Geoana & co se autoproclama castigatori, simpatizantii PSD din sat se aduna si incep sa faca hore, sa danseze, sa jigneasca, sa sparga, sa ameninte pe toti cei care au indraznit sa-si arate sustinerea pentru celalalt candidat.  Politia nu face fata si noroc ca cei de partea lui Basescu nu ripsosteaza si spiritele cu greu se linistesc, ramanand doar cateva pagube materiale. Insa acum dusmania dintre consateni cu greu mai poate fi stinsa. Imi spune cineva ca nu se mai pot privi in ochi, vecini poate chiar neamuri.

Intr-un sat cu cateva sute de locuitori, in care toti se cunosc intre ei, de unde atata ura? si provocata de politica. Asta e doar un episod dar in noiembrie si decembrie au fost sute daca nu mii. Prieteni, frati, tata si fiu au ajuns sa se razboiasca pentru ce? pentru Geoana sau Basescu?
Imi doresc ca in 2010, mai ales ca nu vor fi campanii si alegeri, sa vorbim mai putin si sa facem mai mult, iar daca nu putem sau nu vrem sa facem nimic, atunci macar sa-i lasam pe cei care se straduiesc si sa nu le punem bete in roata.

2 răspunsuri to “Ce-ti doresc eu tie, dulce Romanie”

  1. theodora0303 Says:

    La Multi Ani!
    La Multi Ani familiei si celor dragi!
    La Multi Ani cititorilor acestui blog!

    • „Dezbină şi stăpâneşte!” a fost sloganul Imperiului Roman cu care acontrolat aproape toată lumea cunoscută la acel moment. Uite că guvernanţii noştri au învăţat lecţia istoriei: Manipulează şi stăpâneşte!

Lasă un răspuns

