Banatul, regiune autonoma

In anii 1996-2000 obisnuiam sa folosesc un slogan care apoi mi-a fost teama sa-l mai amintesc pentru a nu fi considerat xenofob sau instigator. Desi nu l-am mai spus in toata aceasta perioada, simteam ca de fapt de asta avem nevoie noi banatenii si nu numai, pentru a putea avea un trai bun si linistit. Scandam, mai ales la meciuri unde libera exprimare era neingradita: SECESIONE LIBERTA, GRANITA LA ORSOVA!!!

Acum, dupa mai bine de 10 ani citesc un articol in Renasterea Banateana in care viceprimarul Timisoarei, Adrian Orza spune ca regionalizarea se impune mai mult ca oricand, urmand ca Banatul sa devina o regiune administrativa autonomă, cu granita la Orşova, dar în cadrul actualului stat naţional. Imi amintesc ca prin anul 1999 se vorbea de infiintarea Eurolegiunii Banat. Normal ca cei de la Bucuresti s-au opus si nici nu au vrut sa auda de asa ceva. Sa nu uitam ca Timisul este judetul care cotizeaza cel mai mult la bugetul de stat, adica cotizeaza pentru salariile, vilele si masinile de lux ale parvenitilor de parlamentari.

Desi este solutia pentru a trai o viata cu adevarat buna, nu cred ca va putea fi realizabila si probabil ar putea duce la un razboi intern, tocmai de aceea nici nu am mai repetat aceasta chestiune in ultimul timp.

Ar fi frumos sa se reuseasca aceasta regionalizare fara arme si ura rasiala, sa stim ca atunci cand dam un ban si punem umarul la treaba, o facem pentru orasul nostru, pentru copiii nostrii si nu pentru burtile si gusile umflate ale miticilor.

Sunt multi in Timis veniti din toate colturile tarii, mai ales din Sud, care batjocoresc spiritul Banatului, care vad din aceasta zona doar o sursa de profit, de castig, fara a da inapoi nici macar respectul cuvenit. Oameni de doi bani, prost educati, lipsiti de bun simt care isi fac originile de ras si care nu fac altceva decat sa puna o pata murdara pe zonele de unde provin. De aici vine sila si dezgustul banatenilor fata de olteni si alte specii ratacite prin Banat care isi fac neamul de ras.

Nu generalizez si nu spun ca toti dintr-un neam sunt la fel, dar din pacate cand din 10 oameni, 9 sunt nemernici, atunci iti pui un mare semn de intrebare. Prin acest post nu vreau sa atac pe nimeni, doar constat.

8 răspunsuri to “Banatul, regiune autonoma”

  1. Adaugati functionalitate deosebita site-ului dumneavoastra prin posibilitatea de traducere a fiecarei pagini in peste 30 de limbi de circulatie internationala. Foarte simplu si eficient, prin inserarea unui mic cod pe care il puteti gasi la adresa http://www.anunturibucuresti.ro/traducere/ veti oferi fiecarui vizitator posibilitatea traducerii instantanee a oricarei pagini, intr-una din cele 35 de limbi de circulatie internationala. La aceiasi adresa puteti gasi si un exemplu de functionare al codului.

  2. Secesione Liberta, granita la Orsova!

  3. țara mea, Banatul meu

  4. jivko giurgiev Says:

    din pacate cred ca e prea tarziu pentru ca Banatul sa-si refaca identitatea pierduta odata cu exodul masiv al banatenilor cu radacini din ultimii 30 de ani. ce a facut Tito cu Kosovo, a facut si Ceausescu cu Banatul. satele svabesti si sarbasti sunt dezertate, biserici parasite. ordinea imperiala a devenit o dezordine cu ‘ordonantza ‘ de la Bucuresti. comparand descrierea Banatului facuta de Francesco Grisellini cu ceea ce este acum, mai ales in zona rurala, nu pot decat sa fiu pesimist. sper sa ma insel. un banatean exilat

  5. este destul de clar tot ce ati spus voi.ca sa citez versurile unui cintec „degeaba mai plingem,ce-i omorît,omorît rămîne!”,pe de-o parte.Însă sînt unii oameni,mari bănăţeni,şi îmi permit să-l parafrazez pe V.Birou,care esplică în marte ”bunătatea cre ne- distrus.Şi chiar şi acum trăsătura asta de tolranţă exesivă faţă de ”alţii” ne distruge şi puţinul ce-a mai rămas!V.Birou numea că ave trăsături ”meridionale” de caracter.Acum realizez că DA!

  6. erată esplică=corect explică

  7. un oltean Says:

    Domnule din Banat daca poti sa stii cine
    au fost cei din neamul tau.De la inceput.
    Asadar eu spun ca nu esti banatean.Esti
    din Banat.Eu din Oltenia.Da sunteti altfel
    mai „nemti” decat noi.Dar dincolo in Vest si voi sunteti „miticii” pentru „adevaratii” nemti.Iti place ? Ce tie nu-ti
    place… Oricum vino pe aici … Prietene !

  8. Multumesc de comentariu.
    Atat vreau sa-ti spun. In intreaga mea viata si am destui ani, am avut de-a face cu peste o suta de olteni. Dintre toti,cu indulgenta pot spune ca am intalnit 3(trei) persoane oneste de caracter. Restul……… In cazul in care esti altfel, imi cer scuze.
    Eu pentru cei din Vest nu stiu cum am fost privit, dar stiu ca am respectat si apreciat oamenii si locurile ce le-am vizitat. In schimb in Timisoara, oltenii, scuzati expresia, se pisa pe orasul in care castiga o paine si le ofera o viata buna. Asta nu pot sa suport.
    Aceasta parere mi-o pot schimba doar vazand schimbari in jurul meu.

Lasă un răspuns

